هلال احمر فلسطین: برای جلوگیری از فاجعه انسانی باید گذرگاه‌ها به غزه باز شود ارتش رژیم صهیونیستی به زخمی ‌شدن ۱۸ نظامی خود اعتراف کرد جلیلی: کشور ما یک جهان فرصت در اختیار دارد | باید قدر زمان را بدانیم بن گویر: آتش بس اعلام شود از کابینه می‌روم مخبر: مردم همواره به مسئولیت‌های خود در رابطه با نظام به شایسته‌ترین نحو عمل کرده‌اند تظاهرات صهیونیست‌ها در مخالفت با خدمت نظامی اجباری + تصاویر اعلام نتایج اولیه انتخابات پارلمانی فرانسه | حزب لوپن، مکرون را شکست داد بیانیه کاردار سفارت ایران در لندن درباره وقایع روز انتخابات نگرانی وزیر خارجه ترکیه از تنش‌آفرینی‌های صهیونیست‌ها شهادت ۲۲ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه آنکارا مدعی شد: هفت تروریست در شمال عراق و سوریه از پای درآمدند رسانه‌ عبری زبان: ارتش اسرائیل برای ماه‌ها در غزه می‌ماند دیده‌بان حقوق بشر سوریه: ۴۱۰۰ نفر طی ۵ سال در سوریه به دست داعش کشته شدند گالانت: به جنگ در غزه ادامه می‌دهیم مسعود پزشکیان از حضور در مناظره‌های تلویزیون انصراف داد؟ شرکت ۴ هزار شهروند یهودی ترکیه‌ای در جنگ غزه ۹ صهیونیست بر اثر اصابت یک پهپاد انتحاری زخمی شدند موشک چینی هنگام آزمایش سقوط کرد شهادت ۳ رزمنده مقاومت اسلامی لبنان شهادت فرمانده گردان «طولکرم» در حمله هوایی رژیم اسرائیل
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در حمایت از آتش‌بس فوری در غزه

  • کد خبر: ۲۱۵۷۴۷
  • ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱
پیش‌نویس قطعنامه آمریکا در حمایت از آتش‌بس فوری در غزه
آمریکا با تغییر موضع خود درباره پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از آتش‌بس فوری ۶ هفته‌ای در غزه به همراه آزادی تمامی اسرا حمایت کرده‌است.

به گزارش شهرآرانیوز، ویرایش سوم متن این پیش‌نویس که اولین بار توسط ایالات متحده ۲ هفته پیش پیشنهاد شد، اکنون بیانگر اظهارات صریح کامالا هریس معاون جو بایدن درباره «آتش بس موقت» غزه است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، ایالات متحده می‌خواهد هرگونه حمایت شورای امنیت از آتش‌بس با آزادی اسرای صهیونیست در غزه مرتبط باشد.

واشنگتن همچنین با واژه آتش‌بس مخالف بود و سه قطعنامه شورای امنیت را که در دوتای آن، آتش‌بس فوری درخواست شده بود، وتو کرد و اخیرا هم این اقدامش را اینگونه توجیه کرد که چنین قطعنامه‌ای، اقدامات و تلاش‌های مصر، آمریکا و قطر را در میانجی‌گری وقفه جنگ و آزادی اسرا به خطر می‌اندازد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه گفت که این به حماس بستگی دارد که توافق آتش‌بس را قبول کنند.

ایالات متحده همچنین گفته که قصد دارد به مذاکرات درباره پیش‌نویس خود زمان بدهد و برای رای گیری عجله نخواهد کرد. برای تصویب، یک قطعنامه حداقل به ۹ رای موافق و بدون وتوی آمریکا، فرانسه، انگلیس، روسیه یا چین نیاز دارد.

منابع دیپلماتیک نیز به الجزیره گفتند که ایالات متحده پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در شورای امنیت توزیع می‌کند که از آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه حمایت می‌کند. این منابع افزودند که پیش‌نویس قطعنامه آمریکا خواستار آزادی تمامی اسیران صهیونیست در غزه پس از تایید همه طرف‌ها است.

خبرگزاری تاس نیز نوشت، سیمور هرش، خبرنگار تحقیقی سرشناس آمریکایی از قول منابع اطلاعاتی این کشور نوشت، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره اسرای صهیونیست بیش از آنکه بیان می‌کند، اطلاع دارد.

وی افزود: جامعه اطلاعاتی آمریکا دلایلی برای این ادعا دارد و من هم بر اساس همان دلایل می‌گویم که نتانیاهو بیش از آنکه برای مردم درباره وضعیت اسرای اسرائیلی می‌گوید، اطلاعات دارد. اسرای اسرائیلی، محرک اصلی برای اسرائیل در مدنظر قرار دادن و بررسی یک توافق آتش‌بس هستند.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->